Logo
Menu

over Jeanne

 

Wat kan Jeanne | ontwerp & illustratie voor je betekenen?

Jeanne | ontwerp & illustratie is gespecialiseerd in onderscheidende visuele communicatie: effectief grafisch ontwerp en pakkende illustraties. Deze zorgen ervoor dat jouw communicatieboodschap wordt versterkt en makkelijker overkomt op je doelgroep. Ik denk inhoudelijk met je mee en zorg voor de praktische realisatie van zichtbare on- en offline communicatie.

Ik help je bijvoorbeeld met het ontwerpen van een corporate identity (logo, huisstijl en website) die jouw positionering en meerwaarde in één oogopslag laten zien. Een grafisch ontwerp dat weerspiegelt wat jouw organisatie doet, voor welke doelgroep en vooral wat jouw organisatie nu juist zo bijzonder maakt.

Of ik help je met het maken van een illustratie die iets verbeeldt dat (nog) niet bestaat of dat moeilijk uit te leggen is in woorden (probeer maar eens met tekst te beschrijven hoe je een IKEA kastje in elkaar zet, en dat in 20 talen...)
Illustraties werken ook heel goed wanneer fotomateriaal zo confronterend is dat het de doelgroep kan afschrikken (zoals bijvoorbeeld bij brand of brandwonden). Een aantrekkelijke illustratie zorgt er in dat geval voor dat de boodschap wél goed overkomt.

Nieuwsgierig? Neem gerust een duik in het portfolio.

picto ontwerp

Grafisch ontwerp

  • ontwerp logo & huisstijl
  • ontwerp websites & nieuwsbrieven
  • vormgeving van boeken & boekomslagen
  • brochures, banners & posters
  • infographics & visualisaties
  • prezi presentaties
picto illustratie

Illustratie

  • informatieve illustraties
  • educatieve illustraties
  • pictogrammen
  • character design
  • (kinder)boek illustraties
  • dessins

Wil je kennis maken of je ideeën bespreken? Bel 06 28 64 53 02 of mail voor een afspraak.

Werkwijze

picto onderscheid

2 Onderscheidend concept

Een sterk concept en een eigen stijl maken jouw visuele communicatie uniek en onderscheidend. Dit versterkt jouw branding en zorgt ervoor dat jouw doelgroep je uit duizenden herkent.

picto gesprek

4 Heldere communicatie

Je wordt nauw betrokken bij het ontwerp- en illustratieproces. Naar aanleiding van de eerste inventarisatie / briefing ontvang je een offerte waarin de opdracht, werkzaamheden en randvoorwaarden helder worden omschreven. Ook tijdens het ontwerp- en illustratieproces blijf je betrokken bij alle fases: van eerste schets tot eindproduct zijn er meerdere overleg- en ‘goedkeur’ momenten. Zo creëren we samen een succesvol eindproduct.

Achtergrond Jeanne

Dankzij 15 jaar ervaring in grafisch ontwerp & illustratie, aangevuld met opleiding in marketing & communicatie (NIMA B) raakt mijn werk de kern en vertelt 't precies het juiste verhaal. Mijn basis is gelegd aan de kunstacademie in Arnhem (ArtEZ), waarna ik ruim 10 jaar ervaring heb opgedaan in dienstverband bij een communicatie adviesbureau en een ontwerpbureau. In 2011 ben ik gestart als zelfstandig grafisch ontwerper en illustrator.

Jeanne | ontwerp & illustratie werkt samen met een uitgebreid netwerk van vakspecialisten zoals webbouwers, drukkers, tekstschrijvers en fotografen. Ook werk ik regelmatig samen met marketing- & communicatiespecialisten.

Over kleurgebruik in grafisch ontwerp

Het imago van een merk wordt gevormd door associaties. Een van de ‘dragers’ van associaties is kleur. Zonder dat we het bewust merken, worden we iedere dag beïnvloed door kleur: van de ene kleur worden we vrolijk of krijgen we zin in eten, van de andere kleur komen we juist helemaal tot rust.

Of een ander voorbeeld: we vinden het heel logisch dat iets dat zoet smaakt of ruikt uit een oranje of roze verpakking komt. Maar als diezelfde verpakking blauw zou zijn, dan klopt er voor ons gevoel iets niet meer... In een blauwe verpakking verwachten we namelijk iets fris zoals kauwgom of melk.

Kleur communiceert dus. Op een non-verbaal niveau.

blog kleur & imago

Veel sneller dan een pakkende tekst kan kleur iets over een merk vertellen. Kleur vergroot de herkenbaarheid van een merk, herkenbaarheid zorgt voor consumentenvertrouwen en vertrouwen zorgt weer voor business. Kleurgebruik kan dus bijdragen aan het bouwen van een sterk merk. Tenminste... als de kleuren, en het gevoel dat deze kleuren oproepen, past bij de identiteit van het merk.

Maar welke kleur vertelt ons wat? En vertellen kleuren altijd hetzelfde?

Nee, om met het laatste te beginnen, kleur kan in verschillende culturen en tijden een heel andere betekenis hebben. In 2011 schreef ik een serie blogs over de betekenis van kleur in visuele communicatie in onze Westerse wereld anno nu. Wil je deze blogs lezen?
Download de PDF 'Kleur & Imago'.